Anasayfa » Adobe Flash CS 5 » ADOBE FLASH CS5 BONE TOOL UYGULAMASI

ADOBE FLASH CS5 BONE TOOL UYGULAMASI

ADOBE FLASH CS5

BONE TOOL

UYGULAMASI

  1. Layer ismini ciftci olarak değiştirin .  Ekrana oval tool ve pancil tool ile aşağıdaki gibi çizin.oval-pencil-tool
  2. Çitçiye bir şapka ekleyeceğiz . İnternetten png uzantısı ile bulacağınız şapkayı File-İmport- İmport to Stage komutları ile sayfaya alın.import-to-stage
  3. Pencil tool ile bacak ve kolları çizmeye başlayacağız. Bacak ve kollara bone tool ekleyeceğimiz için ciftci layerında çizip bone toolları ekliyoruz.          bone-tool
  4. Çizilen bacağı kopyalayıp seçiyoruz .  Modify- Transform- Flip Horizontal seçenekleri ile diğer tarafa çevirin.modify-transformmodify-transform-2
  5. Bacağın ilk önce birinci kısmını seçip movieclip yapın daha sonra kalan kısmını seçip movie clip yapın. Her iki movie clip seçiliyken bone tool ile aşağıdaki gibi sadece bir tane kemik ekleyin.movie-clip-bone-tool
  6. Bone tool eklediğiniz nesneler armatüre adında başka bir layera taşınır . Layer adını değiştirin.      armature      armature-1
  7. Aynı işlemleri diğer bacak içinde yapın. Ve Bacakaları shift+ ok tuşu ile yerine yerleştirin.bone-tool-image
  8. Tüm işlemleri kollar içinde tekrarlıyoruz .armaturebone-tol-image-2
  9. Tüm layerları F5 tuşu ile 50’inci frame kadar uzatın. Tüm layerları kitledikten sonra en alta bir layer daha ekleyip adını toprak olarak değiştiriyoruz.     bone-tool-image-3
  10. Toprak layerına rectangle tool aracı ile yukarıdaki gibi sayfanın dışına taşan bir dikdörtgen çizin. Eraser tool ile üst kısmını rastgele silip aşağıdaki gibi bir şeklin oluşmasını sağlayın.eraser-tool
  11. Toprak layerında F6 ile 20’inci frame bir anahtar kare ekleyin . 1-20 arasında sağa tıklayıp Create Classic Tween seçeneğine basın ve 20’inci framede rectangle tool nesnesini sağa doğru sürükleyin.create-classic-tween
  12.  Bacak ve Kol layerlarındaki kilitleri kaldırın .  5 , 10 ,15 ve 20’inci frameler için sırasıyla aşağıdaki ayarlamaları yapın.bone-tool-image-5bone-tool-image-6bone-tool-image-7bone-tool-image-5bone-tool-image-8
  13. Çalışmaya bir layer daha ekleyin ve adını fidan olarak değiştirin layer sıralaması şöyle olsun.bone-tool-image-9bone-tool-image-10
  14. Fidan layerina dışarıdan bir bitki resmi ekleyin 20’inci frame de F6 tuşu ile bir anahtar kare ekledikten sonra aşağıdaki ayarlamaları yapın.bone-tool-image-10
  15. Bu işlemden sonra kol ve fidan layerlarında eş zamanlı animasyonlar olacak. İlk önce sağ kol layerının 25.inci framine tıklayarak kolun şeklini aşağıdaki gibi ayarlayın.layer-2
  16. Sağ kol layerının 30.uncu framinde iken sağ kolu aşağıdaki gibi ayarlayın.layer-3
  17. Sağ kol ve sol kolun 35. Framelerinde aşağıdaki ayarlamaları yapın.layer-1layer-4
  18. Şimdi fidan layerinda sırayla 25 , 30 ve 35 framelerde F6 tuşuna basıp aşağıdaki ayarlamaları yapın .

son-1son-2son-3son-2

 

 

Flag Counter